7 november 2016

In de lift 2

Drie mannen beenden me voorbij de wachtende lift in. Ik sprintte er eentje op zijn hak met mijn zware schoen omdat ik mee wou en zei wel sorry maar had niet het idee dat zijn It's oké oprecht was.
Een van de andere mannen vroeg op welke knop hij voor me kon drukken en toen ik Thirteen zei staarde hij me aan maar drukte braaf op de knop.
De derde man begon te schuifelen. Wauw, zei hij, ik wist niet dat ze dat nog ergens deden.
Yeah, zei de knopdrukker, daar houden bouwers zoals wij niet van.
Ze keken alle drie wat betrapt naar mij.
O jee, dacht ik, er is weer eens iets aan mij voorbijgegaan. Wat was er op de dertiende verdieping? Een mooi balkon waar ik niks van af wist?
Een goede hotelbar?
Staat het berucht om zijn nachtelijke feesten?
Ik ben zo traag dat ik pas rond floor 4 hun bijgeloof begreep.


En verwarde mannen zijn grappig. Zeker in Amerika. En helemaal verwarde mannen van tegenwoordig, maar daar wil ik het niet over hebben. Nooit meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten